Telefon wsparcia dla osób potrzebujących

Przedstawiamy Państwu darmową infolinię dla wszystkich osób potrzebujących wsparcia psychologicznego lub chwili rozmowy.
RÓŻNE PROBLEMY, RÓŻNE ROZWIĄZANIA.
Telefon działa przez 5 dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 -21:00
ZASADY ABC FUNKCJONOWANIA TELEFONU TeleSynergia:
Anonimowo – dzwoniąc, nie musisz podawać swojego imienia, nazwiska ani adresu zamieszkania;
Chętnie – konsultanci TeleSynergii gotowi są rozmawiać o każdej ważnej sprawie. Postarają się
okazać wsparcie na miarę swoich możliwości;
Dyskretnie – wszystko, o czym powiesz lub napiszesz, zostanie między Tobą a konsultantami. Jeśli
poprosisz o pomoc w rozwiązaniu Twoich problemów lub zgodzisz się na to, żeby Ci pomóc- –
konsultanci zajmą się tym.
KIM SĄ KONSULTANCI TELEFONU?
Grupa psychologów – STUDENTÓW dyżurujących przy telefonie dla osób w kryzysie. Każdy ma
doświadczenie w pracy z osobami w trudnych sytuacjach życiowych i potrzebującymi pomocy. Potrafią
słuchać i rozumieją ludzi. Pomagają im rozmawiając o sprawach dla nich ważnych i trudnych. Nie dają
gotowych rad i rozwiązań. Razem z rozmówcami zastanawiają się, co mogą zrobić, by przezwyciężyć
kłopoty i problemy.
NA JAKI TEMAT MOŻNA POROZMAWIAĆ?
skontaktuj się w chwili, gdy potrzebujesz wsparcia i rozmowy o tym, co jest dla Ciebie ważne lub
sprawia ci kłopot;
czujesz złość, smutek, zniechęcenie, żal – podziel się tym, co właśnie przeżywasz;
doświadczasz przemocy lub jesteś w niebezpiecznej sytuacji;
jest jakiś inny problem, którym chcesz się podzielić.
Konsultanci czekają na Twój telefon!
Nie będą Cię oceniać ani pouczać. Wysłuchają Twojego problemu i razem z Tobą zastanowią się
nad najlepszym jego rozwiązaniem!
Pod numer ten mogą dzwonić tylko osoby dorosłe, aby zgłosić swoje problemy.
Dzwoniący na TeleSynergia ma okazję opowiedzieć o tym, co go trapi. Rozwijając opowieść może
uwolnić się od emocji, które utrudniają intelektualną analizę problemu. W trakcie rozmowy przez telefon
uzyskuje też informację, że jest osobą wartościową, jest w stanie poradzić sobie z problemem, a gdy
sama sobie nie radzi, zasługuje na pomoc innych. Może też uzyskać informacje pomocne dla
rozwiązania problemu.
Można wyróżnić 4 zasadnicze funkcje, jakie pełni telefon zaufania w pomaganiu osobom chorym na
depresję.
TELEFON ZAUFANIA – WSPARCIE
Telefon zaufania ma stwarzać osobie zgłaszającej się po pomoc możliwość, by w życzliwym,
bezpiecznym i anonimowym kontakcie powierzyła komuś kłębiące się w niej emocje, niezależnie od tego,
z czym są związane. Fundamentalna zasada telefonu zaufania głosi, że możliwość wypowiedzenia się w
ważnych i trudnych dla siebie sprawach, powinna być dostępna każdemu dzwoniącemu, w warunkach
anonimowości i dyskrecji.
Opublikowano: 19 sierpnia 2024 13:39
Kategoria: Aktualności
Wyświetleń: 107