UWAGA! ZMIANY W ZASADACH NABORU WNIOSKÓW O PRZYZNANIE ŚWIADCZENIA DOBRY START - 300+

 (link otworzy duże zdjęcie)

Informujemy Państwa, że od 1 lipca br., zgodnie z wprowadzonymi zmianami do programu "Dobry start" zmieniają się zasady naboru wniosków o przyznanie świadczenia dobry start.

Począwszy od najbliższego roku szkolnego 2021/2022, świadczenie dobry start będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych - w miejsce gminnych i powiatowych organów właściwych - zapewniając w pełni zautomatyzowany proces obsługi programu "Dobry start".

W związku z powyższym według nowych zasad, wnioski o świadczenie dobry start będzie można składać do ZUS tylko drogą elektroniczną, a wypłata przyznanego świadczenia będzie odbywać się wyłącznie w formie bezgotówkowej, na wskazane konto bankowe.

Wnioski  drogą online będzie można składać, tak jak w latach ubiegłych od 1 lipca do 30 listopada przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/, przez bankowość elektroniczną lub portal PUE ZUS

Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to wsparcie trafi do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.

Świadczenie dobry start nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole. Program Dobry Start nie obejmuje również studentów.


Opublikowano: 24 czerwca 2021 12:31

Kategoria: Aktualności

Załączniki:

dobry_start_ulotka_2021_a51.jpg [274.06 KB]

Wyświetleń: 993

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kotli

Realizacja: IDcom.pl